FrieslandCampina introduceert recyclebare kaasverpakking
FrieslandCampina introduceert een volledig recyclebare en lichtere versie van de hersluitbare verpakking voor kaas. Hiermee realiseert het bedrijf een plasticreductie van 30% voor zijn meest verkochte kaasverpakking in Europa. Dit…
Cif wil met innovatieve hervulling miljoenen plastic flessen besparen
Cif introduceert de Ecorefill, een 10x geconcentreerde hervulling waarmee kopers één spuitfles kunnen kopen, die ze vervolgens voor het leven kunnen gebruiken. De ecorefill kan gebruikt worden op Cif Power…
Nestlé lanceert YES! repen in papieren verpakking
Nestlé heeft de lancering aangekondigd van een papieren verpakking voor haar YES! repen aan. Een belangrijke innovatie, voor het eerst wordt een tussendoortje verpakt in papier middels een ‘high-speed flow…
Drie Coca-Cola-producten voortaan in flessen van 100% gerecycled plastic
Coca-Cola Nederland heeft bekendgemaakt dat ze met de merken Chaudfontaine, Honest en GLACÉAU Smartwater overgaat op flessen gemaakt van 100% gerecycled plastic (rPET). Het doel is om tussen eind 2019…
Miljoenen sapflessen van Jumbo nu gemaakt van gerecycled plastic
Jumbo stapt over op het gebruik van duurzamere flessen voor alle verse sappen. Deze week verschijnt de populaire 1 liter fles verse sinaasappelsap in het Jumbo schap met deze milieuvriendelijke…
Coca-Cola zet grootste campagne van het jaar volledig in het teken van recycling
‘Let’s not waste this Summer’, dat is het thema van de campagne waarmee Coca-Cola in Nederland het belang van recyclen deze zomer centraal stelt. Een lokaal ontwikkelde campagne met een…
Unilever komt met ijsverpakking zonder plastic omhulsels
Unilever heeft de lancering aangekondigd van de Solero Organic Peach multi verpakking, met 35% minder plastic in vergelijking met het originele Solero Organic-pakket met individuele plastic omhulsels. Bron: Unilever …